به گزارش پلاک یک به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مجید حقی معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: با توسعه امکانات سامانه پیامکی 195 مشترکینی که از شمارههای تلفن ثابت یا سرشمارههای تبلیغاتی، پیامک ناخواسته دریافت میکنند میتوانند شمارهای را که از طریق آن پیامک تبلیغاتی دریافت کردهاند به سامانه 195 ارسال کنند.
شماره هایی که با آن پیامک های انبوه تبلیغاتی ارسال می شود با سر شماره های 021 ، 026 ، 1000 ، 2000 ، 3000 ، 50001 ، 50002 ، 50004 و 50009 است .
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پیامکهای انبوه از سه طریق شمارههای تلفن ثابت، تلفن همراه و سرشمارههای تبلیغاتی ارسال میشود، افزود: مشترکین میتوانند شماره ارسال کننده پیامک را به سامانه 195 ارسال کنند.
حقی با تاکید بر اینکه پیش از این امکان ثبت شکایت از پیامکهای ارسالی با شمارههای تلفن همراه شخصی فراهم شده است، افزود: مشترکینی که از دریافت پیامک انبوه تبلیغاتی از شمارههای شخصی شکایت دارند میتوانند شماره تلفنی که پیامک تبلیغاتی از طریق آن ارسال شده است را به صورت *********09 به شماره 195 ارسال کنند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری تصریح کرد: همانند روال گذشته مشترکان برای دریافت نکردن پیامک انبوه ارسالی از سرشماره های تبلیغاتی میتوانند با شمارهگیری کد#800 * نیز دریافت پیامک تبلیغاتی یا ارزش افزوده را غیرفعال کنند.
به گزارش پلاک یک ، همچنین مشترکین همراه اول می توانند با ارسال عدد 1 به 8999 و یا تماس با شماره 09990 نسبت به غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی اقدام نمایند.
مشترکین ایرانسل نیز این کار را با ارسال عدد 2 به 5005 و یا تماس با شماره 700 می توانند انجام دهند .
قابل ذکر است که طرح شکایت از پیامک های تبلیغاتی منوط به غیر فعال بودن دریافت پیامک تبلیغاتی است.
ابتدا مطمئن شوید دریافت پیامک های تبلیغاتی گوشی همراهتان غیر فعال باشد.
1 دیدگاه
پیام تلگرامی
ممنون خلی خوب بود